Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca klientów do kontaktu przez wideorozmowy. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Aby umówić rozmowę z ekspertem on-line, wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, odszukać zakładkę e-wizyta i kliknąć link „Umów się na e-wizytę”. Możemy samemu wybrać dogodny termin  zdalnego spotkania w dni robocze w godzinach 9.00-14.00. Przed umówioną e-wizytą
z pracownikiem ZUS, przypominamy o jej terminie SMS-em– wyjaśnia rzeczniczka.

E-wizyty nadal cieszą się dużym zainteresowaniem, mimo że w sierpniu odnotowaliśmy nieznaczny spadek e-wizyt w stosunku do lipca. Klienci nadal doceniają tą bezpieczną i szybką formą kontaktu
z ZUS. Podczas wideorozmowy mogą załatwić większość swoich spraw związanych m.in.
z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, potwierdzeniem profilu PUE,
czy świadczeniami rodzinnymi jak np. 500+. Z e-wizyty mogą również skorzystać osoby z polskim
i zagranicznym stażem pracy, które chcą uzyskać informacje na temat emerytur i rent międzynarodowych.

Nasza usługa dostępna jest też w języku migowym i ukraińskim. Mogą z niej również skorzystać osoby z niepełnosprawnością słuchu, a także niewidzące i niedowidzące. Pomyśleliśmy też
o osobach starszych i takich, które wymagają szczególnej opieki. Mogą one skorzystać z e-wizyty
w obecności członka rodziny, opiekuna faktycznego lub prawnego. Wystarczy podać jego dane przy rezerwacji e-wizyty – dodaje Krystyna Michałek.

Od 30 października 2020 r. w całym województwie kujawsko-pomorskim zrealizowano ponad
11 tys. e-wizyt. Najczęściej klienci wybierali temat e-wizyty dotyczący zasiłków i zwolnień lekarskich, emerytur i rent oraz firm i pracowników.  Z tych porad  skorzystało odpowiednio 2,9 tys., 2,8 tys.
i 2,7 tys. osób. Z kolei 2,3 tys. osób było zainteresowanych Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i świadczeniami rodzinnymi z ZUS jak np. 500+. 

Liczba umówionych wizyt jest zdecydowanie większa, bo sięga  niemal 18,5 tys. Jednak 2,6 tys. zarezerwowanych spotkań zostało anulowanych, a  4,5 tys. porzuconych, gdzie klient
nie nawiązał kontaktu z naszym ekspertem, ani nie odwołał e-wizyty. Jeśli coś nam wypadło 
i nie możemy skorzystać z wideorozmowy, pamiętajmy, aby ją anulować. Można to zrobić, klikając link, który otrzymaliśmy mailem. W ten sposób ktoś inny będzie mógł skorzystać.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim